Wat als we de denkkracht, inventiviteit en energie van onze thuiszittende studenten gaan inzetten voor oplossingen voor de vraagstukken rondom de Corona crisis en zo een bijdrage te leveren om anderen te helpen?
Aanleiding De crisis door het Coronavirus brengt allerlei acute, en minder acute, uitdagingen voor diverse groepen mensen aan het licht, zeker nu duidelijk wordt dat het wel eens maanden kan gaan duren. Deze ontstane situatie heeft effect op allerlei vakgebieden en roept vele vragen op, van materiaaltekorten in de zorg; thuisonderwijs voor kwetsbare kinderen tot eenzaamheid onder ouderen en alleenstaanden. Maar ook op de (middel)lange termijn: de invloed van (langdurig) thuiswerken op ons werk en ons welzijn; de kwetsbaarheid van zzp-ers; de herwaardering van vitale beroepen; de behoefte aan meer lokale productie etc. Vragen die roepen om creatieve, snelle en/of slimme oplossingen.
Deze crisis raakt onze gehele maatschappij, inclusief onze studenten, en leent zich dus bij uitstek voor Challenge Based Leren.
Ben je student en gaat je stage niet door? Heb je een alternatieve invulling nodig voor je geplande onderwijs? Wil je je inzetten voor anderen en bijdragen aan het verlichten of oplossen van de consequenties van het Coronavirus?
Ben je docent en hard op zoek naar een maatschappelijk, zinvolle(digitale) invulling van je cursus en/of projecten?
Doe dan mee!
Studenten en docenten kunnen zelf een doelgroep inbrengen waar ze zich voor in willen zetten. Maar ook kan gekozen worden voor de bij Wonen 3.0 aangesloten bedrijven en organisaties. De hele challenge wordt vanuit Wonen 3.0 digitaal aangeboden en studenten kunnen hier individueel of met een groep in het kader van een cursus aan mee doen.
Zie hieronder de challenge die Wonen 3.0 organiseert in blok D van 2019-2020.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.